ریز بارم پیشنهادی ریاضی سال اول راهنمایی سال تحصیلی ۹۰ - ۸۹ | ||||
ردیف | موضوع | نوبت اول | نوبت دوم | شهریورماه |
1 | یادآوری(چهار عمل اصلی – بخشپذیری – قاعده بخشپذیری) | ۱ | ۰.۵ | ۰.۵ |
2 | مقسوم علیه(مقسوم علیه اعداد – عدداول – نمودار – ب.م.م) | ۱.۵ | ۰.۵ | ۰.۵ |
3 | مضرب (مضربهای یک عدد – مضربهای مشترک – ک.م.م) | ۱ | ۰.۵ | ۰.۵ |
4 | توان(تعاریف و قراردادها – محاسبه یک عبارت - ضرب توانها) | ۱.۵ | ۰.۵ | ۰.۵ |
5 | مفاهیم کسر متعارفی(مفهوم کسر – عدد مخلوط –تساوی کسرها –ساده کردن کسر –مقایسه کسرها) | ۱.۵ | ۱ | ۱ |
6 | عملیات کسرها(جمع – تفریق – ضرب –تقسیم –مسئله) | ۲ | ۱ | ۱ |
7 | نسبت و تناسب(نسبت – تناسب – درصد – تسهیم و نسبت) | ۱.۵ | ۱ | ۱ |
8 | عددهای اعشاری(مفاهیم – ارزش مکانی – جمع وتفریق وضرب) | ۱.۵ | ۱ | ۱ |
9 | خط ونقطه(نیم خط - پاره خط – انطباق – مقایسه –اندازه گیری) | ۲.۵ | ۱ | ۱ |
10 | زاویه(مقایسه – اندازه گیری – زاویه متقابل به راس – متمم و مکمل) | ۲.۵ | ۱ | ۱ |
11 | دایره ورسم مثلث(رسم دایره – رسم مثلث در حا لتهای مختلف) | ۱.۵ | ۱ | ۱ |
12 | تقسیم اعشاری(یاد آوری تقسیم – تقسیم اعشاری – مسئله) | - | ۱.۵ | ۱ |
13 | مفاهیم اعداد صحیح(قراردادها – تعاریف – مقایسه – محور – بردار – قرینه) | - | ۱ | ۱ |
14 | عملیات اعداد صحیح(جمع – خواص جمع – تفریق – مسئله) | - | ۱.۵ | ۱.۵ |
15 | مقدار تقریبی(مفاهیم – قطع کردن – گرد کردن) | - | ۱ | ۱ |
16 | آمار(تعریف – جدول – نمودارها) | - | ۱ | ۱ |
17 | تساوی مثلثها(اجزای متناظر – تساوی مثلثها در سه حالت) | - | ۱.۵ | ۱.۵ |
18 | عمود وعمود منصف(تعامد – رسم عمود – عمودمنصف – فاصله از خط) | - | ۰.۵ | ۱ |
19 | ترسیمهای هندسی(عمود – عمود منصف – نیم ساز – زاویه های مساوی) | - | ۱ | ۱ |
20 | حل مسئله | ۱ | ۱ | ۱ |
21 | رسم | ۱ | ۱ | ۱ |
| جمع | ۲۰ | ۲۰ | ۲۰ |
توصیه ها: درطراحی سوالات کتبی ریاضیات دوره راهنمایی به نکات زیر توجه فرمایید.
1-سوالات دارای تنوع بوده واز انواع سوالهای نوشتاری استفاده شود.
2-به ترکیب مفاهیم توجه شود. ممکن است چند مفهوم یا موضوع در یک سوال ترکیب شود. لذا به توزیع بارم در این حالت توجه فرمایید.
ریز بارم پیشنهادی ریاضی سال دوم راهنمایی سال تحصیلی 89-90 | ||||
ردیف | موضوع | نوبت اول | نوبت دوم | شهریور ماه |
1 | مجموعه(مفاهیم و نمدها – زیر مجموعه) | 2 | 1 | 1 |
2 | یادآوری عددهای صحیح(بردا – قرینه – قرینه ی مجموع) | 1 | 5/0 | 5/0 |
3 | جمع و تفریق عددهای صحیح | 5/1 | 1 | 1 |
4 | ضرب وتقسیم عددهای صحیح | 1 | 5/0 | 5/0 |
5 | توان(ساده کردن عبارتهای تواندار) | 2 | 1 | 1 |
6 | دستگاه های شمار | 2 | 1 | 1 |
7 | جذر(مفهوم – جذر دقیق – جذر تقریبی) | 2 | 1 | 1 |
8 | مثلث قائم الزاویه(ترسیم و تساوی مثلث قائم الزاویه) | 5/1 | 75/0 | 75/0 |
9 | توازی(اصول اقلیدسی – قضیه خطوط موازی) | 5/1 | 5/0 | 5/0 |
10 | زاویه و مثلث(زاویه خارجی – مجموع زوایای داخلی مثلث و چند ضلعیها) | 5/1 | 5/0 | 5/0 |
11 | چهار ضلعیها(ترسیم – خاصیتها و اثبات) | 2 | 1 | 1 |
12 | مفاهیم اعداد گویا(محور – قرینه – تساوی دو عددگویا) | - | 1 | 1 |
13 | جمع و تفریق اعداد گویا | - | 75/0 | 75/0 |
14 | ضرب و تقسیم اعداد گویا | - | 75/0 | 1 |
15 | عبارتهای جبری(نمادها – ساده کردن – پیدا کردن مقدار یک عبارت جبری) | - | 5/1 | 5/1 |
16 | معادله(مفهوم – روش حل معادله – مسئله) | - | 1 | 1 |
17 | مختصات(مختصاتیک نقطه – بردار انتقال و جمع متناظر با بردار) | - | 25/1 | 1 |
18 | مساحت(مفهوم مساحت – مساحت شکلهای هندسی) | - | 25/1 | 5/1 |
19 | تقارن(محوری و مرکزی – خط و مرکز تقارن) | - | 5/0 | 5/0 |
20 | حجم(محاسبه ی حجمهای منشوری – مساحت جانبی و کل) | - | 25/1 | 1 |
21 | حل مسئله | 1 | 1 | 1 |
22 | رسم | 1 | 1 | 1 |
| جمع | 20 | 20 | 20 |
توصیه ها: درطراحی سوالات کتبی ریاضیات دوره راهنمایی به نکات زیر توجه فرمایید.
1-سوالات دارای تنوع بوده واز انواع سوالهای نوشتاری استفاده شود.
2-به ترکیب مفاهیم توجه شود. ممکن است چند مفهوم یا موضوع در یک سوال ترکیب شود. لذا به توزیع بارم در این حالت توجه فرمایید.
ریز بارم پیشنهادی ریاضی سال سوم راهنمایی سال تحصیلی 89-90 | ||||
ردیف | موضوع | نوبت اول | نوبت دوم | شهریور ماه |
1 | یادآوری – عدداول – روش غربال | 1 | 5/0 | 5/0 |
2 | توان | 1 | 5/0 | 5/0 |
3 | حل مسئله تناسب معکوس | 75/0 | - | - |
4 | جذر تقریبی – امتحان جذر | 5/1 | 1 | 1 |
5 | مجموعه – نمایش نمادین مجموعه های اعداد صحیح | 1 | 5/0 | 5/0 |
6 | عددهای صحیح | 1 | 5/0 | 5/0 |
7 | عددهای گویا | 5/1 | 1 | 1 |
8 | بردار | 25/2 | 5/1 | 5/1 |
9 | عبارتهای جبری | 2 | 1 | 5/1 |
10 | معادله | 5/1 | 1 | 1 |
11 | دایره و زاویه | 5/2 | 5/1 | 5/1 |
12 | رابطه فیثاغورس | 2 | 1 | 1 |
13 | دوران | 1 | 5/0 | 5/0 |
14 | اعداد حقیقی | - | 5/0 | 5/0 |
15 | آمار و میانگین | - | 1 | 1 |
16 | معادله خط | - | 2 | 2 |
17 | دستگاه معالات خطی | - | 1 | 1 |
18 | خطهای متوازی متساوی الفاصله – تقسیم پاره خط به قطعات مساوی | - | 5/0 | 5/0 |
19 | رابطه ی تالس و عکس آن | - | 1 | 1 |
20 | تشابه | - | 5/1 | 1 |
21 | حجم(هرم – مخروط – کره) | - | 1 | 1 |
22 | رسم | 1 | 1 | 1 |
| جمع | 20 | 20 | 20 |
توصیه ها: درطراحی سوالات کتبی ریاضیات دوره راهنمایی به نکات زیر توجه فرمایید.
1-سوالات دارای تنوع بوده واز انواع سوالهای نوشتاری استفاده شود.
2-به ترکیب مفاهیم توجه شود. ممکن است چند مفهوم یا موضوع در یک سوال ترکیب شود. لذا به توزیع بارم در این حالت توجه فرمایید.
جدول بودجه بندی پیشنهادی درس ریاضی دوره راهنمایی
| مهر | آبان | آذر | دی | بهمن | اسفند | فروردین | اردیبهشت
|
پایه اول | 1 - 32 | 33 - 56 | 57 - 88 | 89 - 116 | 117-139 | 140-170 | 171-178 | 179-199
|
پایه دوم | 1 - 28 | 29 - 58 | 59 - 79 | 80 - 108 | 109-133 | 134-170 | 171-188 | 189-197
|
پایه سوم | 1 - 28 | 29 -49 | 50 - 72 | 73 - 89 | 90-111 | 112-134 | 135-144 | 145-150
|
جدول پیشنهادی بودجه بندی درس حرفه وفن سال تحصیلی 90-89
ماه |
تا صفحه |
پایه اول |
تا صفحه |
پایه دوم |
تا صفحه |
پایه سوم |
مهر |
22 |
اول ابزار شناسی |
24
|
اول الکترونیک
|
25 |
اول کار با برق |
ابان |
51 |
پیشگیری از حوادث |
58 |
آخر واحد 3 |
54 |
مراقبت از کودک |
اذر |
79 |
آخر واحد پنج |
104 |
آخر واحد 5 |
84 |
آخر واحد4 |
دی
|
87 |
آخر مواد و مصالح ساختمانی |
118 |
اجزاری اصلی ساختمان |
112 |
تا فعالیت واحد ساختمان |
بهمن |
100 |
انتخاب مواد غذایی سالم |
138 |
آخر واحد 6 |
136 |
اول فعالیت خوراک |
اسفند |
123 |
آخر واحد خوراک وپوشاک |
168 |
آخر واحد 7 |
168 |
تا درختان چگونه تکثیر می یابند ؟ |
فروردین |
133 |
عملیات برداشت |
186 |
اول دامپروری |
186 |
پرورش کرم ابریشم |
اردیبهشت |
153 |
آخر کتاب |
205 |
آخر کتاب |
203 |
آخر کتاب |
خرداد |
- |
امتحانات نوبت دوم |
- |
امتحانات نوبت دوم |
- |
امتحانات نوبت دوم |
میزان بارم بندی کتب حرفه و فن سال اول و دوم (بخش کتبی)
نام واحد | عنوان واحد | میزان نمره برای نوبت اول | میزان نمره برای نوبت دوم |
|
1 | فناوری و سیستم | 5/1 | 5/0 |
پایه دوم |
2 | کار با برق الکترونیک | 75/0 1 | 5/0 - | |
3 | بهداشت | 75/1 | 5/0 | |
4 | کار با چوب | 5/1 | 25/0 | |
5 | کار با فلز | 5/1 | 25/0 | |
6 | ساختمان سازی | - | 1 | |
7 | خوراک پوشاک | - - | 75/0 75/0 | |
8 | کشاورزی دامپروری صنایع غذایی | - - - | 25/1 1 25/1 |
نام واحد | عنوان واحد | میزان نمره برای نوبت اول | میزان نمره برای نوبت دوم |
|
1 | فناوری و سیستم | 5/1 | 5/0 |
پایه سوم |
2 | کار با برق الکترونیک | 75/0 75/0 | 5/0 | |
3 | بهداشت | 2 | 25/0 | |
4 | کار با چوب | 1 | 25/0 | |
5 | آشنایی با خودرو شیر آلات | 2 - | 5/0 | |
6 | ساختمان سازی | - | 25/1 | |
7 | خوراک پوشاک | - - | 75/0 75/0 | |
8 | باغبانی دامپروری صنایع غذایی | - - - | 25/1 25/1 75/0 |
نام واحد | عنوان واحد | میزان نمره برای نوبت اول | میزان نمره برای نوبت دوم |
|
1 | فناوری و سیستم | 25/1 | 25/0 |
پایه اول |
2 | کاار با برق | 5/2 | 5/0 | |
3 | بهداشت | 5/1 | 5/0 | |
4 | کار با چوب | 25/1 | 25/0 | |
5 | کار با فلز | 5/1 | 5/0 | |
6 | ساختمان سازی | - | 5/1 | |
7 | خوراک پوشاک | - - | 25/1 75/0 | |
8 | کشاورزی دامپروری | - - | 1 5/1 |
بودجه بندی و بارم بندی پیشنهادی علوم تجربی اول راهنمایی
ماه |
صفحه |
فصل |
نوبت اول |
نوبت دوم |
شهریور |
مهر |
18-1 | فصل 1: ماده و ویژگی های آن فصل 2: اثر گرما بر حجم مواد | 5/1 5/1
| 5/0 5/0
|
5/1 |
ابان |
46-19
| فصل 3:اثر گرما بر حالت مواد فصل 4:دسته بندی مواد | 2 3 | 5/0 1 | 1 5/1 |
اذر |
70-47 | فصل 5: انرژی فصل 6: نیرو
| 2 3
| 5/0 1 | 1 5/1 |
دی
|
80-71 |
فصل 7: حرکت |
2 |
1 |
1 |
بهمن |
100-81 | فصل 8: آب در هوا فصل 9: آب در روی خشکی |
- | 1 5/1
|
5/1 |
اسفند |
125-101 | فصل 10: گوناگونی جانداران فصل 11: جهان جانوران |
-
| 5/1 2
| 1 2 |
فروردین |
137-125
|
فصل 12: دنیای گیاهان |
- |
2 |
5/1 |
اردیبهشت |
159-138 |
فصل 13: آدمی و میکروبها |
- |
2 |
5/1 |
جمع |
|
| 15 | 15 | 15 |
توضیح: در هر نوبت 5 نمره به فعالیت های عملی و آزمایشگاهی دانش آموزان اختصاص داده می شود.
بودجه بندی و بارم بندی پیشنهادی علوم تجربی دوم راهنمایی
ماه |
صفحه |
فصل |
نوبت اول |
نوبت دوم |
شهریور |
مهر |
24-1 |
فصل 1: مواد در حال تغییر
|
3 |
5/1 |
5/1 |
ابان |
55-25
| فصل 2:نور و رنگ و بینایی
فصل 3: موج
فصل 4: تا ص 55 گرما چیست | 5/2
2 | 5/1
| 1
1
|
اذر |
82-56 | فصل 4: گرما چیست
فصل 5: ساختار زمین
فصل 6:تا ص 82مواد سازنده سنگ کره | 5/3
1 | 5/1
| 5/1
|
دی
|
96-83 | فصل 6:مواد سازنده سنگ کره
فصل 7: کاربرد سنگ ها وکانی ها | 2
1 |
5/1 | 1
1 |
بهمن | 108-97 |
فصل 8: هوا زدگی
|
- |
5/1 |
5/1 |
اسفند |
136-109 | فصل 9: انسان وموجودی زنده
فصل 10: غذا وسلامتی |
- | 1
5/1 | 1
1 |
فروردین |
151-137
| فصل 11:گوارش
فصل 12: خون وایمنی |
-
| 1
1 | 1
1 |
اردیبهشت |
170-152 | فصل 13:گردش مواد
فصل 14:تبادل با محیط |
- | 5/1
5/1 | 1
5/1
|
جمع |
|
| 15 | 15 | 15 |
توضیح: در هر نوبت 5 نمره به فعالیت های عملی و آزمایشگاهی دانش آموزان اختصاص داده می شود.
بودجه بندی و بارم بندی پیشنهادی علوم تجربی سوم راهنمایی
ماه |
صفحه |
فصل |
نوبت اول |
نوبت دوم |
شهریور |
مهر | 24-1 | فصل ا: درون اتم
فصل 2: اتم ها و ترکیب های شیمیایی | 2
2 | 1
5/0 | 5/1
1 |
ابان | 52-25 | فصل 3: سرگذشت زمین
فصل 4 : زمین ساخت ورقه ای
فصل 5 :فراتر از زمین | 2
5/1
5/1
| 1
5/0
5/0 |
5/2
|
اذر | 76-53 |
فصل 6: کار، انرژی توان |
5/3 |
25/1 |
5/1 |
دی
| 85-77 |
فصل 7: فشار |
5/2 |
75/0 |
1 |
بهمن | 104-86 | فصل 8: بار الکتریکی
فصل 9: جریان الکتریکی |
| 1
5/1 | 1
1 |
اسفند | 133-105 | فصل 10: انسان و حرکت
فصل 11: هماهنگی و ارتباط
فصل 12: نوجوانی و بلوغ |
| 5/1
5/1
1 | 1
1
1 |
فروردین | 145-134 |
فصل 13: تولید مثل |
|
5/1 |
5/1 |
اردیبهشت | 156-146 |
فصل 14:آدمی و محیط زیست |
|
5/1 |
1 |
جمع |
|
| 15 | 15 | 15 |
توضیح: در هر نوبت 5 نمره به فعالیت های عملی و آزمایشگاهی دانش آموزان اختصاص داده می شود.
جدول پیشنهادی زمان بندی و بارم بندی تدریس کتاب پیام های آسمان سال اول راهنمائی تحصیلی سال تحصیلی 89-90
ماه
| درس
| بارم نوبت اول | بارم نوبت دوم |
مهر
| 1و2و3
| 6 | 1.5
|
آبان
| 4و5و6 | 6 | 1.5 |
آذر
| 7و8و9 | 6 | 1.5 |
دی
| 10و11 | 2 | 2.5 |
بهمن
| 12 | - | 2.5 |
اسفند
| 13و14و15 | - | 6.5 |
فروردین
| 16 | - | 2 |
اردیبهشت
| 17 | - | 2 |
خرداد
| امتحانات نوبت دوم |
|